راه رفتن برای کنترل قند

نتایج پژوهش های انجام شده نشان می دهد که با شروع برنامه منظم راه رفتن می توان در دیابت نوع2، مقدار قند خون را بهتر کنترل کرد. در یک بررسی که توسط پژوهشگران ایتالیائی انجام شده، مشخص گشته است آن دسته از شرکت کنندگان مبتلا به دیابت که زندگی بی حرکت داشته و برنامه راه رفتن روزانه 30 دقیقه را آغاز کرده اند، بعداز 2سال، مقدار هموگلوبین A1C  در آنها تا 4/0٪ پائین آمده است مقدار کلسترل HDL، تری گلیسرید و فشار خون این افراد نیز کاهش یافته است.

افراد مبتلا به قند باید حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت جسمانی متوسط داشته باشند و یا حداقل سه روز دز هفته هر بار به مدت 20 دقیقه فعالیت ایروبیک شدید انجام دهند. فعالیت متوسط معادل راه رفتن با سرعت 3 تا 4 کیلومتر در ساعت است.


برچسب‌ها: کنترل قند
|+| نوشته شده توسط در ۱۳۸٩/۱٢/٦ و ساعت ۱:٤٤ ‎ب.ظ  نظرات ()