نرمش هوازی (ایروبیک)

بهترین میزان انجام نرمش

کدام روش بهتر است: روزی 30 دقیقه نرمش هوازی یا یک ساعت نرمش هوازی 3 بار در هفته


انجام نرمش هوازی به مدت طولانی تر و دفعات کمتر نسبت به انجام نرمش به دفعات کوتاه تر و با تعداد بیشتر مزیتی ندارد . انجام هر نوع فعالیت هوازی در سلامت قلب و عروق تاثیر دارد . در واقع، حتی فعالیت به دفعات تقسیم شده، مانند 3 مرتبه راه رفتن در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه دارای همان خاصیت فعالیت هوازی است. آنچه در این زمینه مهم است باید فعالیت منظم جسمی ، بخشی از شیوه زندگی هر فرد باشد.

برای بسیاری از بزرگسالان سالم ، بخش بهداشت و خدمات انسانی مایوکلینیک این چنین توصیه کرده است:

• حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت متوسط هوازی (مثل تند راه رفتن یا شنا) یا 75 دقیقه در هفته فعالیت شدید هوازی (مانند دویدن) که بهتر است در طول هفته پخش شود. جلسه های فعالیت باید حداقل 10 دقیقه طول بکشد.

• انجام فعالیت های قدرتی ، حداقل 2بار در هفته

اگر شخصی بخواهد وزن خود را کاهش دهد یا به هدف های خاص تناسب اندام برسد، لازم است برمیزان فعالیت خود بیفزاید.

و نتیجه آنکه  هرچه به طور کلی فعالیت بیشتر باشد، منافع آن بیشتر است چه از نرمش های طولانی تر و با دفعات کمتر استفاده شود و چه از جلسه های بیشتر و با مدت کوتاه تر استفاده گردد.


برچسب‌ها: ایروبیک
|+| نوشته شده توسط در ۱۳٩۱/۱۱/٢۸ و ساعت ۱٢:٥٧ ‎ب.ظ  نظرات ()