آیا مردان هم به مکمل کلسیم نیاز دارند؟

بسیاری از مردان سالم نیاز به مصرف مکمل کلسیم ندارند ولی برای سلامت مناسب استخوان در مردان ، کلسیم اهمیت دارد. اما به طور کلی بهتر است کلسیم از طریق غذا وارد بدن شود. فرآورده های لبنی دارای کلسیم هستند ضمن آنکه در سبزی هایی که برگ سبز تیره بزرگ دارند و غذاهای غنی شده نیز کلسیم وجود دارد. در جدول زیر میزان مجاز توصیه شده کلسیم برای مردان ذکر شده است. باید توجه داشت که عدد نشاندهنده حد بالا نشانه میزان ایمنی مصرف است. مصرف بیش از این مقدار سبب افزایش احتمال بروز مشکلاتی در سلامت انسان خواهد شد.

میزان مجاز کلسیم برای مردان

سن (بر حسب سال)

میزان مجاز بر حسب میلی گرم

حداکثر مقدار مجاز بر حسب میلی گرم

19 تا 50

1000

2500

51 تا 70

1000

2000

71 و بالاتر

1200

2000

بر گرفته از انستیتوی طب آمریکا

نباید فراموش شود که ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می کند. منابع غذایی ویتامین D شامل است بر زرده تخم مرغ و ماهی های چرب، مانند سالمون و تون. همچنین می توان از طریق مصرف غذاهای غنی شده و حتی از تماس با آفتاب، ویتامین D به دست آورد. افزون بر این در بسیاری از مکمل های کلسیم، ویتامین D هم وجود دارد.

باید به یاد داشت که جدول فوق نشانه میزان مصرف کلسیم در مردان سالم است. اما در صورتی که تصور شود میزان مصرف کلسیم کافی نیست باید با پزشک مشاوره کرد.

و نیز نگاه کنید به

شکلات و جذب کلسیم

کلسیم و مکمل های کلسیم

 


برچسب‌ها:
|+| نوشته شده توسط در ۱۳٩٢/۳/۱ و ساعت ۱:۱٢ ‎ق.ظ  نظرات ()