چگونه فشار خون را کاهش دهیم

١- وزن خود را کم کنید. به این منظور می توانید به مدت دو ماه، هفته ای یک روز، فقط از آب میوه های فصل استفاده کنید.

٢- صبح ها یک استکان آب لیمو ترش تازه بنوشید و یا به جای صبحانه از مخلوط جوانه گندم و روغن کتان استفاده کنید.


٣- وسط روز یک لیوان آب هویج بنوشید.

۴- به جای چای از دم کرده  بابونه استفاده کنید.

۵-روزی یک استکان چای شنبلیله با عسل بنوشید .

۶- پیش از شام یک لیوان آب سیب یا آب گلابی مصرف کنید.

٧- از سبزی های پخته و خام، سالاد، موز، آجیل خام، سیب زمینی، میگو و ماهی، فلفل دلمه، بروکلی و کرفس استفاده کنید.

٨- از غذاهای تصفیه شده،چای و قهوه، نمک، قند، برنج سفید، غذاهای سرخ کرده و چرب، گوشت سرخ شده و شیرینی خمیر دار استفاده نکنید.

٩- روزی ١ گرم ویتامین C (در صورت سالم بودن کلیه) و روزی ٣ گرم روغن گل پامچال مصرف کنید.

١٠- می توانید به مدت یک هفته روزانه از ١٢٠٠ میلی گرم قرص ویتامین E استفاده نمائید.

١١- استفاده از سرخ ولیک (کراتگوس)، سیر، جینکو، گریپ فروت، چای گل قاصد، قره قات، برگ زیتون فشار را پائین می آورد. روش استفاده از برگ زیتون پیش از این گفته شده است.

١٢- استفاده از روزانه ١٠٠ میلی گرم ویتامین B6 و ١٠٠ میلی گرم نیاسین (در صورت عدم حساسیت) سه بار در روز مناسب است.

١٣- آنتی هیستامین ها، دارو های ضد درد، سیگار و ناراحتی فکری، فشار خون را بالا می برد.

١۴-در حمام یا روزی یک بار بر تن خود کیسه خشک بکشید.

١۵- از تکنیک های بسط یا شل کردن اندام Relaxation استفاده کنید.

١۶- روزی یک ساعت ورزش کنید.

١٧- روزی ٢ بار انگشت میانی هر دست را به بیرون بکشید و ٣٠ شماره بشمارید و سپس انگشت را رها کنید.


برچسب‌ها: فشار خون
|+| نوشته شده توسط در ۱۳۸٩/٥/٢۸ و ساعت ۱٢:٢٩ ‎ب.ظ  نظرات ()